Monday, October 24, 2011

Menangislah di bahuku


As-Salam People ,
Berhemah dahulu sebelum berbicara .

Mid-sem dah bermula ,
Assignment satu taksentuh lagi .
Cuti seperti mahu meninggalkan ,
Duduk rumah seminggu takcukup !


Ahad , 23 Oktober .

Semua dah pulang ke rumah ,
Ya , tinggal aku dengan kopi dan pasta .
Malamnya bertungkus lumus kami berebut jihad ,
Masing-masing mengharapkan kemenangan ,
Tapi kami taksehebat Bister's Eleven .
Mampu tersenyum sahaja usai pertandingan .

*Pertama kali jadik banker ,
Saya makin tahu taktik permainan ini ,
Makin kasar coraknya , makin besar nilai aset .
Terima kasih players . :)

Saya budak baru belajar . :)




Monolog sendirian .

Rindu kakak-kakak , abang saya ,
Malam sebelum pulang ,
Dapat jumpa sahabat yang men'jaga' kolej .
Kasihan kalian , komitmen dan jarak menghalang .
Selamat berjuang menjadi pemain no 1 wahai sahabat . :)

Malam itu , muka kau tetap begitu .
penuh kelesuan .
Mana perginya kau yang ceria .
Mana perginya kau yang bising .
Mana perginya kau yang suka membuli aku .
Mana perginya sahabat yang aku kenal dulu .
Puas aku berfikir , apa punca kau begitu .
Ramai risaukan kau ,
Tapi kau masih diam tanpa berkata .
Mata takdapat nak menipu bukan ?


Kami sentiasa ada di sini untuk kau .

Kami masih bersama kau . :)

*belas ikhsan incik google .



Hari itu ,

Hati kau luka lagi ke ?
kau jawab "Luka apa ?"

Ada iodine untuk cucikan luka .
kau jawab "Huh ?"

Ada plaster untuk balut luka kau .
kau jawab ".__________"
*tak ingat kau jawab apa sbenarnye .
HAHA .



Setiap ujian yang datang ada hikmahnya bukan ?
Tak sekarang , mungkin kelak kau nampak indahnya hidup ini .
Kau masih punya kami sahabat .
:D


p/s : Tadi dapat snikers baru . :)
Tapi ibu cakap macam kasut sekolah . sampai hati ?
Lepas ni nak beg travel , balik rumah boleh angkut barang banyakbanyak ye tak ? :)


4 comments:

Anonymous said...

ada yg sedang bersedih? :')



snikers:) aww.

meema faatimahbag said...

makin pandai menipunya,
makin byk duetnya,
*dunia bisnes la konon :(

epi_ipin said...

@ayuu

haha ,
ramai sangat yg sedang bersedih .
taktaw mmpu ke dak nk tolong .
:)

@meema

kita masih tak sehebat mereka bukan ?
insyaAllah ada rzeki taun depan . :)

Anonymous said...

sayang,
tag di blog :)