Thursday, December 15, 2011

Random story


Good morning peeps !
? Saturday ? Sunday ? bla bla bla .
HUh ?
minggu depan last lecture ,
study week then final ?


Buku langsung terbiar tepi meja,
assignment ligat sangat menari bila sem dah nak tarik bidai,
Tapi hati masih nak bersuka ria,

Last Tuesday ,

Kumpul ramairamai tengah bilik bersuka ria, bergosip macam biasa, cerita biasa
kisah kehidupan seharian
kenyang malam tu tak seberapa ,
*petanda ada orang nak belanja makan ?

Hitam, Putih putarputar lagu tapi dibiarkan,
kami bukan taknak angkat, cuma takdengar je,
Biru putarputar lagu, senyap seketika.
Kopi tersenyum, biskut pelik,
si comel pun sibuk nak mendengar.

Masuk highway, taktahu mana nak tuju.
Pusing-pusing carik kedai takberlampu sebelah chickengold.
Turun kereta, masuk kedai ada orang bukakkan pintu.
"Lama dah kerja kat sini bang?"
:)
Bukan selalu dapat cakap macam tu dekat kau, ye dak?


"entah apa kupon guna, dapat 3 sekali"
budak landskap gelakkan non-stop
salah ke susunan tataahasa aku ?
*memang kalau cikgu BM dengar macam minta pelepang lajulaju.


Tapi itu cara kita, gelak sesuka hati ingat macam gelak dalam bilik
Kopi tutup otak ingatkan meeting, biskut senyapkan diri ingatkan assignment,
Jagung lupakan lukisan sebab tertinggal dekat kolej-to-be katanya.
Maharaja juga yang senang lenang pandu kereta.
Bukan selalu kita punya masa bersama kan?


Baru tahu Sg Merab dekat mana.
Terima kasih LAP ! :D
cerita palsu bukan rekaan yang kau cerita buat kami gelak takboleh nak stop.



Dalam kedai sebelah chickengold. -.-


ada orang belanja Domino's ! :)
kata dia, ganti McD sem 2 lepas. :D


"Kaklong betul aku" - ayat yang kau selalu ulang sepanjang jalan
HAHA , terima kasih ye . kakak kau, kakak kami juga heh ? :)


"Ipin, tengok Laisha" :D
dia je yang faham apa maksud tersirat . HAHA




Friday, 16th December
Hai belated birthday girl !
selamat ulang tahun wahai jagung ! :p
semoga panjang umur, dimurahkan rezeki hendakNya, jadi anak yang taat, isteri yang solehah..
Aminn. :)

percaya tak kek tu boleh jadi air terjun dan sungai ?
:)


sumpah buruk sangat muka aku bila mulut penuh makanan
*siapa suruh kau posing macam tu ?!


Kopi marah maharaja,
"Ishhh, jangan jilat lahhh !"
Colour pandang, "eiiiii".......
*dah janji dengan colour nak satu group presentation TITAS sem depan, final tak datang, sem depan sibuk nak muncul. HAHA


untung kan kalau buat bini ? HAHA


sebelum gambar ditangkap, si baju biru mengambil masa yang lama untuk disuap
nervous katanya .
-.-


"Kau silap cabar orang lah weh!"
:D
HAHA , *muka mesti ada tunjuk bangga, baru best !


entah bila lagi kita dapat bersama lagi kan ? :/


mereka kata "jangan makan lagi la ipin ! banyak dah kau makan aiskrim!"
tahutahu je aiskrim depan mata lesap...
masuk perut aku. haha


dia kata boleh jadi DP baru !



Colour mengalah .
Yelahyelah , dengan relanya dia sudi disapu krim . :)
Putihlah muka awak ! nak petua . HAHA


Handsome dak ? >.<


Maharaja sweet sebab pakaikan helmet tapi mungkin kena belajar
cara betul memakai topi keledar !



Takmampu naik kapal terbang, ni je yang mampu . :)


Semester 1 mula meninggalkan kita,
adakah masih punya waktu untuk terus begini ?
Moga peluang untuk kita masih ada.
:')


p/s: dah bersarang-sarang blog nie, penat bersihkan semalaman kisar-kisar idea .


Monday, October 24, 2011

Menangislah di bahuku


As-Salam People ,
Berhemah dahulu sebelum berbicara .

Mid-sem dah bermula ,
Assignment satu taksentuh lagi .
Cuti seperti mahu meninggalkan ,
Duduk rumah seminggu takcukup !


Ahad , 23 Oktober .

Semua dah pulang ke rumah ,
Ya , tinggal aku dengan kopi dan pasta .
Malamnya bertungkus lumus kami berebut jihad ,
Masing-masing mengharapkan kemenangan ,
Tapi kami taksehebat Bister's Eleven .
Mampu tersenyum sahaja usai pertandingan .

*Pertama kali jadik banker ,
Saya makin tahu taktik permainan ini ,
Makin kasar coraknya , makin besar nilai aset .
Terima kasih players . :)

Saya budak baru belajar . :)




Monolog sendirian .

Rindu kakak-kakak , abang saya ,
Malam sebelum pulang ,
Dapat jumpa sahabat yang men'jaga' kolej .
Kasihan kalian , komitmen dan jarak menghalang .
Selamat berjuang menjadi pemain no 1 wahai sahabat . :)

Malam itu , muka kau tetap begitu .
penuh kelesuan .
Mana perginya kau yang ceria .
Mana perginya kau yang bising .
Mana perginya kau yang suka membuli aku .
Mana perginya sahabat yang aku kenal dulu .
Puas aku berfikir , apa punca kau begitu .
Ramai risaukan kau ,
Tapi kau masih diam tanpa berkata .
Mata takdapat nak menipu bukan ?


Kami sentiasa ada di sini untuk kau .

Kami masih bersama kau . :)

*belas ikhsan incik google .



Hari itu ,

Hati kau luka lagi ke ?
kau jawab "Luka apa ?"

Ada iodine untuk cucikan luka .
kau jawab "Huh ?"

Ada plaster untuk balut luka kau .
kau jawab ".__________"
*tak ingat kau jawab apa sbenarnye .
HAHA .



Setiap ujian yang datang ada hikmahnya bukan ?
Tak sekarang , mungkin kelak kau nampak indahnya hidup ini .
Kau masih punya kami sahabat .
:D


p/s : Tadi dapat snikers baru . :)
Tapi ibu cakap macam kasut sekolah . sampai hati ?
Lepas ni nak beg travel , balik rumah boleh angkut barang banyakbanyak ye tak ? :)


Tuesday, October 18, 2011

Kerana BULATBULAT


People ,
This is completely terrible .



Serve u right epi !
Small matter pun takmampu nak selesaikan .
Result microbiology keluar .
Padan dengan usaha tak seberapa kau .


Tengah hari menamatkan kelas statistik dengan bosan ,
Continue dengan tutorial .
Memang best , tapi tak study sebelum datang kelas tak guna jugak.


Beg rosak .
Bulatbulat tertanggal ,
Gigihnya nak kembalikan beg secara normal .
Sampai lebamlebam tangan .



Zamzam ala kazam ,
Kembali kau ke rupa asal !
-.-

Rapuhnya emosi malam ini ,
Beg rosak pun nak sedih
Ibu selalu ada , tapi sekarang kene buat sendiri .
Manja ! >.<


Sangatsangat rindu ibu, ayah . adik .
Nak balik rumah cepat . :'(
Demi CB , aku korbankan empat hari . EMPAT HARI duduk kolej .
T__________T
Rasa nak terbang balik rumah malam ni .




p/s : mengenang nasib dengan lafaz yang tersimpan ,
sangat meruntun hati . T______T

Wednesday, September 14, 2011

You .


Thank God I found you ,



I wonder this all time . I miss you .



Really miss my shoulder .
FULLSTOP !
My every wish and every dream , u'll be my side always .
May success along your journey . Be extraordinary . :)


p/s : nakdatang kolej , nak borak mcam dulu .
nak gilagila mcam dulu , nak gelak tak hengat dunia macam dulu . :(

Thursday, August 25, 2011

Jiwa-jiwa

Malam ini penuh kesedihan ,
Dapat result , sedikit mengecewakan .
Itu rezeki ditetapkan .

Aku terima .
Alhamdullilah , aku masih beruntung .

Aku takmampu buat yang terbaik .
Setiap hari cuma menghitung sisa-sisa yang tinggal untuk kita ,
Janji itu aku tolak tepi dulu ,
Sebab cuma ini yang tinggal untuk kau dan aku ,
Tapi semuanya dah berakhir ,
Serpihan itu mengajar aku ,
Cuba berdiri tanpa bantuan kau .
Tapi aku takut aku gagal ,

Rapuhnya aku .

Sungguh , penyesalan itu tak bersudah ,
Aku tahu kau terasa ,
Tapi itu yang mampu aku buat ,
Untuk tabah hadapi hari mendatang .


video

Thank God I found you .
:'(



p/s : encik statistik , encik genetik . kalian membunuh saya !


Sunday, July 31, 2011

Wonderful Weekend . :)


People , Yes .
This is the the best weekend .
:)



Wednesday , 27th July 2011
Last presentation for this semester ,
Also last presentation as an Asperian's . :')
* I love my life as student in ASPer .


Biar gambar main peranan ;

Maaf , The End hadir dulu sebelum tangan ligat menaip . :)

Semua ahlinya putera-putera . :D

Ini anak kesayangan . :)
*Camera handphone selalu begitu , menggelapkan muka yang
sedia gelap . =.=

Khusyuk sungguh mereka . ^^



Saturday , 30th July 2011

Terima kasih Dayah .
Sudi jadi peneman buat seketika ,
Gelak bagai tak ingat dunia . :)

TERMINAL BERSEPADU SELATAN

Kebosanan menunggu dia yang tak muncul-muncul . =.=
*Terima kasih sudi datang Mines walaupun lepas dibebel . :D

Yeay , nak balik rumah . :)
Lihat-lihat , encik mesin tak reti eja nama si comel . =.=


MINES . :)

Stok makanan untuk bulan puasa katanya . :)

Mungkin yang ini tidak perlu ditanya pemiliknya . ^^




Sunday , 31st July 2011
Location -> Bandar Seri Ehsan

Minggu ini suatu kepuasan ,
Buku-buku ditolak ke tepi ,
*maaf , mereka lebih bermakna . :')
Terima kasih ibu , ayah dan adik atas kunjungan kalian .


Sesuatu yang berlaku pasti ada hikmahnya ,
Rindu yang melimpah pada mereka terubat .
:')

Mereka penghibur yang tiada gantinya , :)

Kami cucu-cucu HJ. REJOH . :D

Gemok . =.=
Saya sayang budak kecik ni . <3
si baju merah --> aksi yang sengaja dicomelkan bila berhadapan
camera . :D

Kami waris EN YAZID KASBOLAH & PUAN MASLINA REJOH . :D

*Kami nak balik raya rumah atok , ada durian . ^^

Mungkin style itu perlu bila makan . :)

Yes , he is KING in my HEART . :')
I LOve youu ayah .

She is QUEEN in my heart . :D
Terima Kasih menjadi pelengkap hidup kami . :')
I Love youuu ,

Duit raya untuk bulan ini .
Terima kasih ayah , ibu . :D


Final semakin dekat ,
Persediaan langsung entah ke mana ,
Kembali refreshkan diri ,
Tolong reload kembali semangat yang hilang .
Semoga puasa yang datang membawa keberkatan . :)
*dua tahun puasa jauh dari keluarga . :'(



p/s : Boleh saya nak buka puasa sama2 dengan awak ? :)


Monday, July 25, 2011

Try Again

Dia kembali semula untuk berbicara ,
Mungkin ketandusan idea ?
Mungkin juga hatinya terlalu kering untuk menceritakan semuanya ,

Saat dia dihentam pelbagai cerita ,
Masih ada yang sudi untuk membimbingnya ,
Saat dia mula tersungkur ,
Masih ada yang sudi memapahnya ,
Saat dia kehilangan seorang kawan ,
Masih ada yang lain menghulurkan persahabatan .


Dia masih tak sekuat yang kalian mahu ,
Dia masih insan yang lemah ,
Dia masih punya banyak kekurangan ,
Dia masih mengharapkan kalian ,


Seperti apa yang kalian mahukan ,
Dia tidak semampu itu ,
Kesilapan kadang-kadang hadir tanpa disedari ,
Cuma satu pintanya ,
Terima dia seadanya,

*pengubahsuaian memakan masa


*terima kasih pakcik GOOgle


p/s : ANDA pencetus semangat DIA , :)
terima kasih buat yang sudi melupakan dia ,



Tuesday, July 5, 2011

Pergi Jauh


Malam penuh emosi mungkin ,
Maaf , andai mulut berbicara , pasti hati terluka .
Biarkan ia menyepi buat seketika .
Perlukan ruang untuk kembali normal ,


Sedikit kekeliruan emosi berlaku ,
Tolong pergi jauh !




p/s : Masih mengharap yang terbaik untuk esok .

Monday, July 4, 2011

Pengakhiran semakin menghampiri

Alhamdullilah , Masih diberi kesempatan untuk aku kembali melakar kenangan-kenangan indah , Masih mampu mengemas kini blog yang semakin usang , Sunyi , Sepi , Mungkin kali ini ringkas sahaja aku berbicara dalam senyap , Harap jangan mudah bosan sayang ,Kehidupan ini banyak mengajar erti pengorbanan , persahabatan dan kasih sayang ,

"Berjalan perlahan agar tidak mudah tergelecek di hadapan "
Yes , she's the best motivater , inspiration I had . :)
Alhamdullilah , seribu kesyukuran .
Terima Kasih Pencipta ,


Gambar membawa pelbagai pengertian ,
Izinkan untuk berbicara lebih panjang ,


Masih jauh perjalanan ini ,
*Saya duta baru promote UPM . :)

Empat rata , meh sayang , datang dekat boleh ? =.=


Sila abaikan ekspresi muka mamat kacak ni ,
perlu refresh balik untuk kembali ke keadaan sedia kala


Heh ~
Lihat kembar , Purple = Bebet
Hijau = Elle
Biru = Dumbo
Pink (mereka kembar) = Jumbo + Mammot


Mood berangin tadi diredakan dengan si siput comel ! :D
Terima kasih Jay-jay
Aku nak roller coaster genting kan ? Tapi siput ni pun comel jugak ,


Ohh ya , sayang-sayang sekalian ,
Gelagat mereka sentiasa menceriakan kelas ,
Walaupun dengan cara merehatkan minda seperti ini , :)
Epi ! Kau pun sama , buat fizik masa biology .
=.=

Norma dan Amal . :)

Laisha sayang . :D




Kuliah 1 . :) Rock n Roll Gempak


Random picture .


Model Perpustakaan Sultan Abdul Samad . =.=


Kami kelihatan bergaya kan ?
:D




Penutup cerita kita semakin menghampiri
Selamat menggapai impian kalian ,
Suka duka , manis pertemuan , pahit perpisahan ,
Di sini kita bermula , teruskan berjuang ,
Terima Kasih Ya Allah ,
Mereka ini tiada gantinya ,

Mudah-mudahan
Aminn .


p/s : Duhai hati , buang perasaan itu jauh-jauh .
Test2 semakin hampir , buku langsung tak sentuh . =.=
Ya , ini entri paling ringkas , :)